tisdag 23 oktober 2007

Sakletardag........


Har jag haft idag. Det blev en bricka i plåt á 10kr, ett litet fint örngott á 5kr,
två små söta Rörstrands kannor som jag tittat på jätte, jätte länge och idag slog jag till, 20kr och sist men inte minst ett vitt flickhuvud som jag ochså önskat mig länge och nu äntligten hittade.
Så nu väntar jag bara på att mitt kök ska bli färdigt,kanske visar jag en bild på katastrofområdet snart, snyft, tror ibland att de aldrig inträffar, så att jag kan plocka fram alla mina fynd. Letar just nu efter en tallrikshylla en stor fin ska de va. Har du en till salu så hör av dig...den ska gärna vara vit.......fniss......
Ha en fortsatt bra tisdag!!!
Tack för alla kommentarer dom glädjer mig i massor!!!
Kram Helen

5 kommentarer:

"M" sa...

Ops, först ut...vad kul med en ny trevlig blogg...jättefina loppisfynd du gjort. Kommer tillbaka till dej med...lagt dej bland favoriterna..kram "M"

stina sa...

Visst är det kul att fynda! Det kan få en grå dag att bli en solig!Fyndade en del själv i helgen!

NICOLINAS BONING sa...

Vilken vacker häst...tror att jag förstår varför du älskar amerikanskaflaggan-saker;-)
Vilka fynd du har gjort!
Håller ni på med köket,eller är det på planeringsstadiet,eller "bara" en dröm?
Jag använder Beckers mästarfinish 40 (halvblank)btuten i gråton,men den är vit ändå:-D
Kramar/Birgitta

inspired and handmade sa...

Hej & tack för din gulliga kommentar på min blogg!! jag har en jättebra sida där de allra flesta loppmarknader i Skåne står med. Dels kan man klicka på respektive stad och få upp de "ordinarie" loppmarknaderna och klickar man på "vecka 43" tex. så får man upp Skånes alla loppisar just den veckan, tex. idrottsföreningarnas eller om någon har garageloppis m.m. Kan inte leva utan den sida för den har gett oss många roliga landsutflykter!! Här är länken: http://loppisar2003.homestead.com/INDEX.html
Ha det gott! Kram Veronica.

Unknown sa...

Hej hej!! Tack för din snälla kommentar! ;) Gardinen är super lätt att göra!Jag har ju ett gammalt lakan och har sytt så den blir lika bred som fönstret. Sen har jag rullat upp tyget på "inslagningspappersrullar"(du vet själva kartongen när pappret är slut) Jag har bara hängt över gardinen över stången och sedan rullat upp den bakre delen på rullar.Eftersom jag vill att mönstret på lakanet ska synas. Min gardin går ju ej att dra ner, utan den hänger likadant hela tiden. hmmm, hoppas du förstod min snurriga förklaring. Annars får du fråga igen...Ha det så bra!//Jasmin