torsdag 21 februari 2008

Förkylning och loppis

Fick gå hem från jobbet idag (snörvel) är så in i baljans förkyld och trött i hela kroppen. Detta är något som jag absolut inte tycker om, att va sjuk eller rättare sagt känna sig halv dassig, antingen ska man va riktigt sjuk eller helt frisk.
Men dom påstår att de går om när man gifter sig *fniss* och de är ju snart skottdagen 29/2 då även vi flickor får lov att fria. :) Man kanske skulle ta tillfället i akt och göra slag i saken!?!?! *skrattar* vågar inte tänk om man får ett NEJ.

Fick åka en runda till apoteket och då slank det med en liten runda till en av stadens loppisar och där gjorde jag givetvis några små fynd. :)

Man börjar ju så smått (läs hysteriskt) längta efter sommaren och dagens fynd är tänkta att ha utomhus just till sommaren.

Här kommer bilder på dagens fynd och som vanligt ursäktar jag mig för den dåliga bildkvaliten.





En liten vit urna, en stor zinktunna och en annan zinkmojäng som jag inte har en aning om vad den ska vara till, någon som vet????p>Allt detta för 120:- dvs FYND!!

Kram till alla goa bloggvänner som finns där ute

Helen

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina fynd!! Det gör ju alltid att man känner sig lite piggare! Jag hade feber igårkväll och inatt men verkar ha varit feberfri hela dagen...Har dock ont i huvdet och är fruktansvärt öm i kroppen....Är lite förkyld som övriga familjen också är. Barnen hostar.....Nu längtar man efter att alla ska bli helt friska!

Krya på dig du också! Kramis!

MiaMaria sa...

Skickar en krya på sig hälsning!
Miamaria


Bra fynd!

Jennys Vita Villervalla sa...

Såg också dessa attiraljer på Ekorren i måndags:)
Tror att "Zinkmojängen"(som jag tyckte var dyr)skall ha en läderrem också, och att man la antingen växter eller infångade fjärilar i den förr! Du får väl bli biolog =)
Kram
Jenny

faster atta sa...

Jättefina fynd! Blev särskilt förtjust i plåttunnan!

Nygammalt sa...

Fina saker du har hittat.
Trist med förkylning, har själv drabbats igen.
Krya på dig!
kram.

Anonym sa...

Portör heter "mojängen" och är precis som Jenny sa, en sorts portfölj att samla växter i. Bland annat växtkungen Linné, hade en sådan när han systematiserade växter på 1700-talet, så som vi känner dem än idag, växterna alltså. Portören skulle just bäras på axeln, som sagt.
Hedra honom genom att plantera några narcisser i den, till våren ;)

Hannis sa...

Krya på dig!
Och håller med!120:- för allt det där!
Blev loppissugen på en gång!
Kram Hannis

Nygammalt sa...

Hej igen!
Hoppas du mår bättre nu.
Klart du ska låna texten, det är ju det som är så bra att man kan inspirera varandra.

Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var fina fynd för 120kr! Ja som de har sagt så är mojängen en portör som man hade för att samla växter i...Jag har en sån hängande på väggen med en krukväxt i...så då blir det ju lite rätt iaf...
Kram
Marie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej så fina fynd!!!
Ingen anning , ser ju nästan ut som en sån där lotteritombola!!!

Kram MM

Smycka dig sa...

ooh jag blev avis på din portör en sån skulle vara fin i mitt växt hus måste nog leta en sån... du gjorde bra fynd med andra ord..
Kram
Lotta