måndag 26 november 2007

STARTSKOTTET HAR GÅTT!!!!


Grattis till alla Er som har gissat rätt!! Vi ska renovera vårt kök, ÄNTLIGEN!!!!

Bjuder härmed in Er på vår resa genom renoveringen, VÄLKOMNA!!!!

Just nu har vi tagit ut det gamla så jag lever nu utan diskmaskin, fläkt, köksskåp mm.......hmmm och alla andra städar till 1:a advent och hos mig är det rena rama katastrofområdet!
Väntar på att rörmokaren ska komma och plombera vattenrören så att vi kan byta vask.

.................fortsättning följer.......................

Önskar Er alla goa bloggvänner en underbar måndag!!!
Kram Helen

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till, jag vet hur det är och känns! Trodde att köket skulle vara det värsta. Alla saker utanför skåpen i högar på vardagsrumsgolvet, skitigt överallt och ett allmänt kaos. Men det blev bra tillslut. Värre var det med badrummet, inte klokt vad man är bekväm, vi har det bra här i Sverige. Rinnande vatten och allt annat lyx vi tar för givet. Skall bli så kul att föjla renoveringen hos er, som sagt lycka till!!!

MiaMaria sa...

Kul med nytt kök!
Lycka till!

Ha´det så bra!
Miamaria

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen och allra största TACKET för den fina presenten som kom idag!!! DEn kommer verkligen få mig att tänka på dig....både taggtråd och spetsar!

Så kul med köksrenovering! Jag är en av dem som till 100% kan förstå hur du har det!!! Vi packade ner en del kring första advent förra året i banankartonger, började ta bort lister osv. 26 december slängde jag ut granen, och hela köket och matrummet tömdes! Den 28 december var tillvaron som värst! Då hade vi varken innergolv eller tak...rörmokare, elektriker och snickrare var i hela köket! Men Vid nyår hade de åtminstone dragit klart el, avlopp och alla väggar var gipsade och golvvärmen var på plats! En del tycker att man är galen som gör det vid jultid, men faktum för oss var att då var i mycket lediga! Vi hann med massor!
Jag tänkte visa bilder på detta framöver (men då blir det slut på vackra stämningsfulla bilder på bloggen...hi hi...)! Vi har ett Duvbo kök från ikea, vilket blev ert???

Må gott och ha en skön kväll!! Stor kram!

Lilla Blanka sa...

Wow, vilket projekt! Det kommer bli supersnyggt, så härda ut :)
Kram, Mia

faster atta sa...

Så spännande!!! Och så underbart roligt!!! Det ska bli jätteroligt att följa er renovering.

Visst kan jag sy en mus av ditt eget tyg, det låter kul! Oftast använder jag ju samma tyger om och om igen. Jag har en tendens att förälska mej i vissa tyger och då använder man ju det.... Vet du vad, maila mej!

kram

Handplockat sa...

sååå spännande
kul att följa med på renoveringen

Maria sa...

Vet inte om jag är så avundsjuk på skedet ni är i nu just men kanske med resultatet *LER*

Stina sa...

Det ska bli kul att följa.

Allt i pysselbloggen är till salu. Så om du vill ha nåt så kan du bara skriva till mig. Kramis