tisdag 4 december 2007

Experthjälp önskas!!!!



Jag har blivit med kökssoffa!! =)

Hittade denna för endast 375:- och föll pladask!!

Nu har den då fått ett lager grundfärg och nyklädd dyna alltså återstår sista lagret färg sen är den klar (ler) men inte köket (fniss).

Det är här NI mina kära bloggvänner kommer in i bilden som är experter, hade nämligen tänkt skriva något på ryggstödet men vet inte vad eller om jag överhuvudtaget ska!!??


Snälla hjälp mig, tyck till och kom med förslag på vad jag ska skriva!!

Jag lider av beslutsångest :(


Tack för att Ni finns och att just Ni tittar in till mig!!!


Ha en fortsatt mysig tisdag!

Kramizar Helen

20 kommentarer:

Nygammalt sa...

Där snackar vi fynd! Soffan blir säkert ännu finare med text eller kuddar på var sin sida, t ex med monogram på.

Vad roligt att du vill länka, jag länkar tillbaka! =)

Trevlig kväll!
Kram.

Wickans värld sa...

Vilket fynd!!

Lite tips...

Acti laboris iocundi
Efter avslutat arbete är vilan skön.(Cicero)

Dulcis vita.
Behagligt liv (Lucretius)

Festina lente
Skynda långsamt.

Qui dormit, non peccat.
Den som sover syndar inte.

Eller hitta annat här:
http://www.johny.nu/citat.asp?val=0

Karin i Villa Grå sa...

Ooo - vilket fynd!

Wickans värld lämnade ju flera utmärkta förslag och jag gillar nog "Festina lente" allra bäst. Det tror jag nästan att jag själv vill skriva här hemma någonstans, gärna ovanför en soffa, ovanför badkaret eller varför inte i sovrummet..? Hmm... *funderar*

Å, det får gärna finnas spöken här så länge de är snälla och inte skräms. Våra katter beter sig normalt och jag intalar mig att de skulle fräsa och få spel om det fanns några elaka andar här :-)

Sov så gott!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Hej igen!

Du, jag har länkat till dig! Hoppas att det är okej!

Kram!

Karin

MiaMaria sa...

Underbar soffa!

En plats för vila...

Ha´det så gott!
Miamaria

Rospinglan sa...

Fantastiskt fin soffa! Vore den i mitt kök skulle jag skriva "Mitt kök är hemmets hjärta".

Maria sa...

Usch vad jag är dålig på sådannt. Tycker den är fin som den är!!!!

Sofie sa...

Hej hej! Vilken fin soffa! :) Det kanske bara kan stå Home? ha det bra kram

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh så fin den är! Jag skulle nog inte skriva alls, utan skulle ha kuddar med lite text eller/och bilder på. Den är såå fin som den är! Och du är så himla go...tack för din goa kommentar!

Kramisar
Dorthe

faster atta sa...

Underbar soffa!! jag är helt övertygad om att du kommer på något bra att skriva... Såg att du fått många förslag, svårt att välja.....

Jo du, förlåt att jag inte har hört av mej tidigare, skickar ett mail senare i kväll!

kram

Maria sa...

Tack snälla du!
Ibland (läs ofta) skriver jag lika snabbt som jag tänker, då blir det inte alltid rätt. Sambon brukar gå in då och då för att rätta till allt. Konstigt att man kan läsa rätt fast det står fel. När inga hemmabadade lussebullar här inte bara hemmabakade!
KRAM

Sofie sa...

Hej igen! tack för tipset, det ska jag prova! :)kramar

Maria sa...

Nä det är lungt, visst var det kul! Har stavat som en kratta hela mitt liv och inte har det blivit bättre av att jag är grymt snabb när det gäller att skriva på tangentbordet. DÅ kommer det ännu fler fel. Ganska kul bild jag får framför mig, lussebullar som badar!!!!
Kram

Mitt hem i Frankrike sa...

Din länk är inte så dålig heller !! Jag har länkar till dig också om det är ok !?
Du har gjort din länk verkligen mysigt,

kram
stephanie

Marika sa...

vilken harlig soffa du har fyndat!!
Jag forstar att Ikea inte star hogt i kurs hos er just nu! Jag trodde att dom hade battrat sig pa den punkten...
Jattekul att du vill lanka till mig!
Lycka till med koket!
//marika

Vårt lilla hem sa...

Gokväll!

Och tack för din goa kommentar hos mig, så glad jag blir!!

Vilken underbar soffa!! Såå fin! Önskar jag fick plats med en så mysig soffa i mitt kök :)

Läste ditt förra inlägg om det härliga varuhuset IKEA :). Det är hur bra som helst när man bara ska ha lite småprylar men ve och fasa när det kommer till kök, och badrum!! :) Kan säga att turerna till IKEA blev många och långa då vi renoverade kök förra året och badrum nyligen. Ojojoj, IKEA = mitt andra hem :)
På den positiva sidan så ser ju ert kök ut att bli riktigt fint och av vad jag kan se här på din fina blogg så tror jag det kommer bli kanonfint inrett också!! :)

Ha en fin kväll!

Kram, Jenny

Vårt lilla hem sa...

Ja absolut! Jag gör detsamma! :)

Kram på dig!

Jenny

Unknown sa...

Tack för din fina kommentar! Det gick sååå bra i dag, så himla kul!! =)Så det blev en alldeles..alldeles underbar dag hi-hi.. Ang soffan så hade jag nog inte skrivit på den.. Kanske hade jag skrivit på väggen bakom eller på en skylt bakom eller dylikt! Gör du det ändå så kan du ju köpa gnuggis ord,på My first room...Där kan du beställa egna ord, plus att de går att ta bort!! Lycka till! Många kramar Malin

faster atta sa...

...hur har det gått med köket??

kram

www.nestorforlag.se sa...

åh vilken fin soffa, verkligen ett fynd, vet inte vad du skulle skriva, är lika vacker utan tror jag...