måndag 3 december 2007

Ikea 4 gånger på en vecka.....inget kul =(


div>

Nu ska jag berätta en liten historia om hur det är att handla kök på Ikea.

Fredagen den 23 november åkte vi som sagt till Ikea, Älmhult, för att köpa vårt efterlängtade kök.

Efter en lååååång runda inne på varuhuset gick vi (läs rusade pga tidsbrist) in på avhämtningen för att få våra saker.

Redan där la jag märke till att vi bara hade fått 1st lådfront istället för 5st, folket som arbetade vid utlämningen kunde tyvärr inte göra något åt saken utan vi fick själv gå in och beställa rätt saker av samma kille som hjälpte oss med tidigare beställning, tyvärr fanns ingen tid till detta då gubben min var tvungen att åka hem och jobba.

Bestämde oss för att eftersom vi ändå skulle till Malmö dagen efter så kunde vi göra bytet där, sagt och gjort vi åkte hem. Alltså bytade 1st lådfront till 5st dagen efter dvs den 24/11, frid trodde vi........men ack nej..........på självaste 1:a advent gick vi upp tidigt för att fortsätta med köket och skulle börja med att sätta upp bänkskivan.............VEOCHFASA!!!!!...............TRANSPORTSKADAD!!!!!!!!!!!!!
i bilen och upp till Ikea, Älmhult för att byta och hem igen. Bänkskivan kom på plats och vi hann med att äta adventsmidda hos min älskade mamma sen var det dax för fortsättning på köket.


Framemot 22 tiden på kvällen var både jag och gubben sååååååå nyfikna på hur vår nya vask Domsjö skulle se ut så vi var tvugna att sätta i den för att kolla. Rörmokaren skulle ju komma idag( 3/12) för att koppla allt.

När vi väl fått iden astunga 45kg:s vasken så frågade jag....hmmm...ska där inte följa med några rör och så till denna vasken??

Jodå svarar min älskade gubbe dom ligger väl i kartongen??

Nope, svarar jag inte här inte.

Hur både han och jag uttryckte oss kan jag tyvärr inte skriva här det är alldeles för fula ord. Så blev det då idag måndag och vi ringde och hörde om dom kunde fixa någon som kunde köra hem det till oss men ack nej ingen sådan service inte.

Undertecknad kastar sig då i bilen och kör dom 12 milen fram och tillbaka för att fixa till vad Ikea´s anställda missat!

Kontentan av detta är:

JAG VILL INTE PÅ NÅGOT VIS I VÄRLDEN ÅKA TILL IKEA IGEN PÅ LÄNGE!!!
Massor av kram och måndagsmys från en trött köksrenoverare som stilla undrar om jag någon gång får något kök......=(



11 kommentarer:

husnummer30 sa...

Det låter ju ännu värre än vad vi brukar råka ut för när vi handlar på IKEA!!! Sänder stärkande tankar åt ditt håll. Du får tänka på hur fint det kommer bli när det blir färdigt!

Roligt att du hittade till min blogg förresten!

//Jill.

Solsjö - Under en vind sa...

Men usch vilken otur ni har!!! Vårt kök är också ett IKea och jag kan säga att vi inte hade ETT ENDA FEL på hela installationen! Det flöt på helt smärtfritt! Dessutom fick vi hela köpet hemkört för det var betsällningsvara och kunde inte tas direkt på varuhuset. Jag kan bara ge högsta betyg....men förstår hur frustrerande det är för er när det krånglar! Sänder styrketankar till er! Kram!

Ann-Catrin sa...

Jag känner starkt med dig...IKEA i all ära, för de har ju hyfsade priser och ofta mycket fina saker
MEN!!! det där med transportskada har vi oxå råkat ut för mer än en gång..speciellt mycket sent på kvällen..d¨man är helt slut efter ha knåpat ihop deras "platta" paket.
Ni får se framåt...det blir bra till slut Håll ut!

Nygammalt sa...

Nä gu vad arg jag blir åt era vägnar! Sen att de inte kan köra ut dem till er efter ALLT strul...ingen bra reklam alls! Dock måste jag säga att vaskens namn är fint, där bodde min farfar ;) *hi hi*
Önskar er lycka till med ert kök!
Kram.

Sofie sa...

Oj oj oj inge kul det där. Vet hur det känns att få fel saker från Ikea som nästan jämt är skadade!! Men det här tar fan priset! Och noll service. Fan nu blev jag också arg! :)Men du ska se hur fint det blir när allt är klart. Ha det bra och hoppas det inte blir nå mer krångel. Kram

Maria sa...

Känner igen mig i dig, alltid något som skall gå fel. Svårt att tänka positivt just nu, men erat kök kommer att bli super fint och då kommer ni glömma allt detta här. Själv hade vi stora problem med Elgiganten och de rostfria kylvarorna till köket. Var nog i butik varje dag i tre veckor, usch jag mår dåligt när jag tänker på det! Lycka till!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

fy vilket hemskt elände!!har hört av många att det inte är så roligt att handla kök från ikea...men de är ju fina..när man väl får dem på plats. Adventsjustakarna är hemmagjorda till hälften har köpt krukorna på noblu och sedan pyntat dem lite med siffror och innehåll. Kram

Elzie sa...

Ja, du milde så det kan bli. Jag får hoppas att ni får bättre åsikter om IKEA längre fram. Min son med sambo köpte kök där också och de hade, tack och lov, inte samma problem *s*.
Hoppas du har en bra tisdag.
Kram Elzie

Elzie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tidsmästarinnan sa...

maaarrrghhhh, jag hade blivit helgalen!! Hoppas nu att allt flyter smidigt resten av renoveringen!
Lycka till från en som önskar sig ett nytt kök mé :-)
S.

Stina sa...

Men fy, vad bedrövligt alltså. Förstår verkligen att ni tröttnar. Kramis Stina