tisdag 29 januari 2008

Symaskiner i mängder!!!




Utan att egentligen tänka på det har jag samlat på mig några gamla symaskiner (skrattar) just nu står 2 st i vårt uterum och väntar på att få komma till användning.

Till vad????
Ja om jag de kunde bestämma mig för. Har en tanke på att göra om denna


till ett planteringsbord men någon form av hylla i bakkanten!?!? Förslag??


Denna har jag inte den blekaste aning om vad jag ska göra med,
jo jag vill ha den helvit ;) så mycket vet jag, men vad ska jag sen göra? Ta bort maskinen och använda den till bord eller låta maskinen va kvar??? Förslag??
Så har vi den som redan ÄR klar och används mycket flitigt *ler* placerad i mitt nya kök och den ser ut såhär

En sak är jag iaf säker på!!! Att jag skall INTE ha fler symaskiner!!!! (skrattar)
Ha en fortsatt bra dag!!
Kram Helen

21 kommentarer:

MiaMaria sa...

Förstår att du har så många de är ju så fina! Så snyggt med den i köket!

HA´det så gott!
Miamaria

Hannis sa...

Oj,vad du pysslar och står i!!
Och fint blir det!
Dreglar lite över dina symaskiner=))
Dom är jättefína tycker jag.
Ha en bra vecka//Kram Hannis

Anonym sa...

Vilka fina gamla symaskiner och bord! Hade jag haft plats för en så hade jag kunnat ha en framme som prydnad. Men annars är det ju bra med ett bord till lite fina prydnadssaker.

Jag såg att du missade kuddarna. Tråkigt! Men det kommer säkert fler chanser.

Ha det gott!
Kram Kajsa

Karin i Villa Grå sa...

Det kanske är din grej, att samla på symaskiner som du inte vet vad du ska göra med ;-)

Vad kul att prata häst! Det blir ju tyvärr inga hästar nu eftersom gården saknar betesmark. Förra gången vi hade pållar (foderhästar) hyrde vi först stall och sedan hage, och det var så DRYGT! Aldrig mer, säger jag och maken håller nog med. Men den dag vi hittar den där perfekta gården med mark till hagar, slår vi till.

Jag drömmer om en nordis, gärna en brukshäst, att lufsa runt i skogen på. Wolf vill ha en shire, så det gäller att hitta ett stall med högt i tak :-) För barnens räkning hade jag velat ha ett russ, men äldsta dottern är lång så hon skulle nog snart släpa fötterna i marken.

Vad har ni för hästar? Har ni eget stall och mark? *nyf*

Ta hand om dig!

Anonym sa...

Hmm, ett sånt där underrede skulle bli skitsnyggt som tv-bänk!

Solsjö - Under en vind sa...

Ha ha...du har nog din del av maskiner som du behöver!!! men jag förstår dig, de är fina allihop! Jag har ett i källaren med maskinen kvar på...men jag vill ta bort amskinen och göra ett planteringsbord....sambon delar dock inte det ännu (och bordet är ett arv från hans farmor....), kanske kan han ändra sig så småningom...
Ha det gott, kram!

Dorthe ♥ sa...

Ååhh jag vill oxå ha en symaskin! Jag har inte en enda...och du har TRE! ;o)...inte rättvist :o)

Kramisar
Dorthe

Kristin sa...

Jag har köpt två gamla symaskiner på loppis, men slängt maskinerna och bara behållt underredet. Nu är de två trädgårdsbord. Fast jag funderar på att ta in ett av dem och måla om underredet på och ha som sidobord i det som blir vår matsal (när utbyggnaden är klar).

Kul att ni också är en hästfamilj, själva har vi welsh mountainstuteri i liten skala. Små behändiga pållar men ååååå så vackra. Som små araber, men ändå med massa och tuffhet. Ett föl väntas om ett par månader!

Kram och ha det bra!
/Kristin

spetsar och änglar sa...

Vilka fina gamla symaskiner!!!Jag har två stycken som jag använder till bordsunderrede.Och det är så fint.Skulle gärna vilja ha fler :)Ha en härlig dag/Kram Heléne

vitating sa...

Hej!
Vilken trevlig blogg!
Jag har själv ett symaskinsbord, älskar det, fast jag har tagit bort symaskinen. Underedet ska spraymålas vitt och så har sambon gjort en ny skiva med orginalutseende. Just nu har det en duk över sig!

Tack för besöket!
Kram Vitating

Majas mammelucker sa...

Hej!
Tack för dina kommentarer.. du gillar symaskinsbord förstår jag dom är jätte fina ,har ett själv,fast det har fått ställas in i förrådet sålänge.. Ska ta bort symaskinern och ha det som bord, coh måla det vitt(såklart!)Funderar om jag ska ställa det på altanen??
Ha en bra kväll!! Jag tittar in igen. Kram Maria

Vårt lilla hem sa...

Åh så fina de är!! Jag vill med ha en gammal symaskin, inte för att jag vet just till vad, men ha en vill jag :) Det i köket passar ju utmärkt och jag är säker på att du finner en bra plats även åt de andra två! :)

Tack snälla gulliga du! Jag tycker det var så fint med eget motiv på, jag har funderat lite men inte bestämt mig för vad jag vill ha än. Men det ska va lite som ditt, inte för mycket färg och så gärna något vackert.

Jag gillar ditt skrivbord, precis som det är! Vill också ha ett vackert gammal skrivbord, gärna i en mörkare färg.

Kraam! Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej där har inte varit här förr...ville bara ta en titt. Tycker du ska spara den ena med symaskinen på ...de är med rätt vackra...har själv en singer som jag renoverat. stod som prydnad i hallen med ett gammalt "järn" stryk järn på som dekor.ha det fint

P-lina sa...

Oj vad fint det blev att måla dom i vitt!har en gammal singer som står som prydnad här hemma. Kanske skulle ta fram penseln? ;-)

Tack för titten i din trevliga blog!

Smycka dig sa...

ler...igen kännande jag älskar symaskiner
Kram

Sophie sa...

Hej!

Tack, för kommentaren hos mig :)
Vilket mysigt hem du har. Symaskinerna var ju jättefina, jag skulle nog göra små vita bord av dem :)

Ha det bra/ Wilmas vind

Lilla Blanka sa...

Hej!
Jag gjorde så här med mitt:
http://lillablanka.blogspot.com/2008/01/lilla-blanka-vs-skrivaren-rond-1.html
Sideobard i köket med lite lantlig look sådär :)
Kram o lycka till!
Mia

Veronica sa...

Hejsan

Hittade till din mysiga blogg idag. Tack för en trevlig lässtund.
Ha en riktigt bra dag.
Kram

Mallan sa...

Visst finns det många användningsområden för symaskinerna! Jättefina!
Kram Malena

Karin i Villa Grå sa...

Vad jag är glad att just du gillade salt- och pepparhundarna! De var inte dyra, kostade runt 40 kr styck. Där fanns också salt- och peppargubbar som kramas när man ställer dem mittemot varandra *gillar*

Ha det så bra!

Kram, Karin

Mitt vita staket sa...

hej.första gången jag är här o kikar så jag måste ju lämna ett spår..fin blogg Kram Sussie